Thursday, March 29, 2012

Crying Right Eye

Posted by engi at 10:53:00 PM 0 comments Links to this post

The girl is sit down on the floor, holding tight her knees close to her chest.
She's silent, you will not realize that she's crying until you staring her right eye. 
There are tears there, keep dropping from her eye.
But it's only from her right eye, her left eye is dry.

"How could you crying and tears only drop from your right eye?" ask the angel.
The girl smiling and then say, "I only give tolerance to half of my heart to be sad... I need the other half to be strong and save me from the dark. My eyes seems agreed and only let my right eye to be sad..."

*note from today, crying right eye...

Pick up the phone!

Posted by engi at 11:56:00 AM 0 comments Links to this post

I like it! Perfect pic for today! lol

Friday, March 23, 2012

Sempurna by Andra and The Backbone

Posted by engi at 9:32:00 AM 0 comments Links to this post
 Let's talk about another fave song of mine. This time is from Indonesian artist called Andra and The Backbone. I like the music in this song, the acoustic guitar melody just so beautiful. I also love the song lyrics. I made translation for you who don't understand Indonesian ;)
Enjoy!

Artist : Andra and The Backbone 
>> Dedy, Stevie, and Andra (former member of Dewa19 band ~ a famous band in Indonesia).
Title : Sempurna (eng: perfect)
>> This song is about a guy that admiring his lover, how perfect his lover is ;)
Released : 2007
Label : EMI Music Indonesia
Genre : Pop Rock

video
You could watch in youtube : http://www.youtube.com/watch?v=8zUMeCw99HU
Click here for free download Sempurna by Andra And The Backbone
----------------------------------------------------------------

Sempurna by Andra and The Backbone

Kau begitu sempurna
You are so perfect
Di mataku kau begitu indah
In my eyes you are so beautiful
Kau membuat diriku akan slalu memujimu
You will always make me praise you

Di setiap langkahku
At every step I have
Ku kan slalu memikirkan dirimu
I will always thinking about you
Tak bisa kubayangkan hidupku tanpa cintamu
I can't imagine to live without your love

(*)
Janganlah kau tinggalkan diriku  
Please don't leave me
Takkan mampu menghadapi semua  
Would not be able to deal with all
Hanya bersamamu ku akan bisa  
Only with you I could

Reff:
Kau adalah darahku  
You are my blood
Kau adalah jantungku  
You are my heart
Kau adalah hidupku  
You are my life
Lengkapi diriku  
Complete me
Oh sayangku, kau begitu  
Oh my baby, you are so
Sempurna.. Sempurna..  
Perfect.. Perfect...

Kau genggam tanganku
You holding my hand
Saat diriku lemah dan terjatuh
When I am weak and fell
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku
You whispering words and eliminating all of my regrets

Back to (*)

--------------------------------------------------------------------

So, what do you think? ^_^

Thursday, March 22, 2012

Crazy Love

Posted by engi at 10:24:00 PM 0 comments Links to this post

If love make us being crazy, then I enjoy this craziness!
There will always possibility to get in pain when you love someone, when you feel jealous or when the love story is not according to your own manuscript. Well, that's call risk my friend.

For me, I prefer to enjoy the craziness and be brave enough to take the risk :p

#being melancholic lately, lol

Monday, March 19, 2012

hummm

Posted by engi at 11:00:00 PM 0 comments Links to this post
If I want it everyday, is that just too much?
Well maybe it is too much..
Feels like a teenage again, ha!

Need to go to immigration office soon, I think I'll arrange by this week should I don't have to go to hospital this week. Well my doctor haven't contact me regarding the next process. Should I contact her? Agh.. let's see tomorrow..

I'm so sleepy, I think I'm going to go to bed soon and let my computer on, playing Korean drama called "Full House". Yep, my fave korean drama. I already watch it for so many times, but I still keep laughing everytime I see it. Well, not as funny as FRIENDS tv series, but yes it is funny! lol

Ah yes,
this song keep playing in my head...
I knew I loved you by Savage Garden
Don't think will able to stop it tonight, lol
So weird -__-"

Write again tomorrow..
Yoi yume ne ^_^

I knew I loved You by Savage Garden

Posted by engi at 4:37:00 PM 0 comments Links to this post
I like this song a lot since I was in high school. And somehow I like to play it in my computer recently :D Yes.. love is in the air my friend! LOL
Enjoy!
----------------------------------------------------------------------
I knew I loved You - Savage Garden


"I Knew I Loved You"

Maybe it's intuition
But some things you just don't question
Like in your eyes
I see my future in an instant
and there it goes
I think I've found my best friend
I know that it might sound more than
a little crazy but I believe

[chorus:]

I knew I loved you before I met you
I think I dreamed you into life
I knew I loved you before I met you
I have been waiting all my life

There's just no rhyme or reason
only this sense of completion
and in your eyes
I see the missing pieces
I'm searching for
I think I found my way home
I know that it might sound more than
a little crazy but I believe

[repeat chorus]

A thousand angels dance around you
I am complete now that I found you

[repeat chorus to fade]
Source : azlyrics.com

Sunday, March 18, 2012

-__-"

Posted by engi at 5:57:00 PM 0 comments Links to this post
Hari ini
Memandangi foto-fotomu selama berjam-jam sambil tersenyum nggak jelas
Berjam-jam dan sampai sekarang masih belum bosan
Bahkan fotomu yang tanpa bercukur selama berhari-hari masih membuatku tersenyum nggak jelas
OMG!
Tuhanku, sudah lama aku tak merasakan perasaan hangat ini
Semoga...
Yang kami inginkan adalah hal baik bagi kami menurutMu

Ah.. musim panas masih lama T_T


** Kenapa kali ini pake bahasa Indo? Karena.. mungkin aja dia baca! Hahaha.. malunya aku :D


Saturday, March 17, 2012

Dehidrasi Menyebabkan Serangan Panik (Panic Attacks)?

Posted by engi at 6:02:00 PM 0 comments Links to this post

Setelah sekitar 2 tahun berhasil mengatasi serangan panik yang dulu sering kualami. Pagi tadi sekitar pukul 3:30 aku mengalami serangan lagi. Terbangun dengan jantung berderap, tangan gemetar, kepala pusing, susah bernafas, dan mulut terasa kering aku bergegas mencari botol minum yang ternyata kosong. Sudah hafal dengan pola serangan yang aku alami, aku segera mengoleskan minyak angin ke bawah lubang hidungku, mencoba membantu diriku sendiri untuk lebih mudah bernafas.

Turun dari tempat tidur dengan tangan gemetar dan jantung yang semakin berdetak super kencang aku bergegas ke dapur. Mencoba mengatur nafas untuk mengatasi serangan ini, ambil nafas dari hidung buang dari mulut. Mengambil gelas lalu membuka lemari es mengambil sebotol besar air dingin. Menuangkan air ke gelas yang kugeletakkan di lantai dengan tangan yang masih gemetar lumayan kencang, sedikit tercecer tak mengapa. Meminum dengan sedikit tergesa-gesa karena mulutku sangat kering dan aku tau untuk menurunkan kecepatan detak jantungku aku butuh air, ya banyak air! Berkali-kali aku bergumam "It's a false alarm, it's a false alarm"

Kubawa botol besar air dingin itu ke ruang tengah, kunyalakan televisi yang kebetulan menyiarkan pertandingan Liga Champions. Mencoba mengalihkan fokus dari keadaan panik ke pertandingan bola sambil terus meminum air yang kubawa. Sekitar 5 menit aku terus meminum air, detak jantungku mulai perlahan melambat. Tidak sekencang tadi, syukurlah aku mulai tenang. Aku berhasil mengatasi serangan panikku. Meskipun begitu tanganku masih gemeteran, aku baru sadar bahwa diluar kamar hawanya dingin banget dan aku baru saja menghabiskan 1,5 liter air es! Dan yang terjadi selanjutnya adalah aku terus gemetaran karena kedinginan, kali ini bukan cuma tangan tapi sekujur tubuh termasuk kaki, OMG.. salah prosedur ini T_T Kembali mengambil air, kali ini air dingin biasa dari dispenser. Kembali ke kamar dengan tubuh masih gemetaran, mengambil selimut lalu melilitkan di tubuhku sambil terus meminum air dari botol yang kubawa. Menyalakan laptop dan memutar musik biar suasana tidak sepi.Sekitar 15 menit kemudian aku sudah berhenti gemetar, tubuhku sudah hangat. It's all over, thank God ^_^

Aku sadar banget kenapa semua ini terjadi, mulut terasa sangat kering dan tenggorokanku tercekat, yah tubuhku kekurangan air, dehidrasi T_T Bahkan dehidrasi bisa menjadi pemicu bagi seseorang untuk terkena serangan panik, LAGI!
 It's my fault, I know.. I don't drink enough water this last 3 days despite my full activities. Pulang pergi keluar kota, besoknya juga motoran lagi ke kota dekat tempat tinggalku. Dan aku malas banget minum air. Tidak sebanyak kebutuhan yang harus kuminum. Suatu pelajaran, you must supply your body with adequate amount of water.

---------------------------------------------------------------------------------------

Enough dengan pengalamanku tadi pagi, sekarang pertanyaannya :
Kenapa dehidrasi bisa menyebabkan seseorang terkena serangan panik?

Mari kita mengingat kembali fakta tentang tubuh kita :
 2/3 dari tubuh kita (70%) adalah terdiri dari air, artinya jika jumlah air yang kita minum kurang akan mengganggu kinerja organ tubuh kita.
Kebanyakan orang minum hanya 60-80% dari total air yang dibutuhkan setiap harinya, jika sehari dibutuhkan sekitar 8 gelas air berarti rata-rata orang hanya minum 5-6 gelas. Saya sendiri juga minum sekitar 5-6 gelas sehari, kecuali jika hari sangat panas baru bisa menghabiskan lebih dari 8 gelas. Tidakkah kalian juga begitu?

Kadang kita tidak sadar jika tubuh kita butuh minum, kecuali jika pada akhirnya tenggorokan terasa sangat kering baru kita merasa haus. Pada kenyataannya saat itu tubuh sudah mengalami kekurangan air.

Dehidrasi terjadi saat air didalam tubuh tidak cukup untuk menjalankan fungsi tubuh secara normal. Saat mengalami dehidrasi ringan-sedang biasanya kita merasa :
>> mulut kering dan lengket, mengantuk/lelah, haus, urin sedikit, airmata kurang/kering dan otot lemah, dan sakit kepala/pusing/silau melihat sinar.
Sedangkan jika merasa dehidrasi berat kita akan merasa :
>> haus berat, sangat mengantuk dan kebingungan, tidak berkeringat, urin sedikit berwarna kuning gelap/tidak ada urin, mata cekung, menggigil, kulit kering dan elastisitas hilang, tekanan darah rendah, nadi cepat, panas serta kesadaran menurun
Bisa disimpulkan yang tadi pagi itu saya mengalami dehidrasi berat T_T

Saat tubuh mengalami dehidrasi, tubuh akan mengirimkan sinyal panik ke otak. Sinyal ini sama dengan yang dirasakan tubuh saat kita berada di tengah gurun dan tidak ada air untuk diminum. Kebutuhan mendesak ini yang meningkatkan kekhawatiran pada tubuh. Tanpa disadari kita akan merasa cemas dan pada akhirnya memungkinkan terpicunya serangan panik.

John Barry dalam sistemnya "Panic Away" menemukan hubungan antara air dengan serangan panik. Dia juga menunjukkan bahwa banyak orang menambah masalah dehidrasi di tubuhnya dengan meminum minuman bersoda, alkohol, kopi, teh, atau susu. Minuman yang membutuhkan lebih banyak air untuk dicerna. Hal ini dapat menyebabkan dehidrasi lebih lanjut pada tubuh.

John mengatakan bahwa cara termudah untuk mengatasi serangan panik adalah dengan meminum banyak air putih, kurang lebih 8-12 ons sehari. Dia juga mengemukakan pentingnya menu makanan sehat dan tepat pada waktunya.  Klik disini untuk info lebih lanjut tentang sistem "Panic Away"

Source :
* pengalaman pribadi
* panicdisorder.org

Thursday, March 15, 2012

---

Posted by engi at 12:29:00 AM 0 comments Links to this post

Aaaaaaarrrggghhhhhh!!!



Wednesday, March 14, 2012

Adele - Rumour Has It Lyrics

Posted by engi at 2:43:00 AM 0 comments Links to this post


"Rumour Has It"
She, she ain't real,
She ain't gonna be able to love you like I will,
She is a stranger,
You and I have history,
Or don't you remember?
Sure, she's got it all,
But, baby, is that really what you want?

Bless your soul, you've got your head in the clouds,
She made a fool out of you,
And, boy, she's bringing you down,
She made your heart melt,
But you're cold to the core,
Now rumour has it she ain't got your love anymore,

Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,

She, is half your age,
But I'm guessing that's the reason that you stayed,
I heard you've been missing me,
You've been telling people things you shouldn't be,
Like when we creep out and she ain't around,
Haven't you heard the rumours?

Bless your soul, you've got your head in the clouds,
You made a fool out of me,
And, boy, you're bringing me down,
You made my heart melt, yet I'm cold to the core,
But rumour has it I'm the one you're leaving her for,

Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,

All of these words whispered in my ear,
Tell a story that I cannot bear to hear,
Just 'cause I said it, it don't mean that I meant it,
People say crazy things,
Just 'cause I said it, don't mean that I meant it,
Just 'cause you heard it,

Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,
Rumour has it, rumour,

But rumour has it he's the one I'm leaving you for.

Tuesday, March 13, 2012

...

Posted by engi at 10:51:00 PM 0 comments Links to this post
OMG!

Big Canvas Tote Bag

Posted by engi at 1:24:00 AM 0 comments Links to this post
Received my bag order from eBay 3 days ago.
It's a big size canvas tote bag, yes.. I like canvas or cotton bag. I have medium size canvas bag but it's handbag style not tote. I have another big tote bag, but it's made from kind of PU or fake leather? Not really sure what's made of, bought it from local craftsman and never asked him about it, lol

I haven't take pic of this bag. But I have it's pic from the seller. It's very similar anyway :p 
I will take pic of my bag soon for your reference, no worries ;)




Goods Description
Material : Canvas
Color : Dark Brown
Dimension : 
·Length x Width x Height: 15'' x 3.1'' x 11.8" (38 x 8 x 30 cm)
·Length x Width x Height (With Handle): 15'' x 3.1'' x 17.7'' (38 x 8 x 45 cm)
·Long Strap Length (Min to Max): 23.6" to 47.2" (60 to 120 cm)
Other details :
One main compartment with zipper closure, hand phone pockets, large capacity and easy access

Angkot dari Bungurasih / Purabaya ke RSGM UNAIR Surabaya

Posted by engi at 12:46:00 AM 0 comments Links to this post

Reader semua yang berasal dari luar kota Surabaya dan ingin menuju Rumah Sakit Gigi dan Mulut (RSGM) UNAIR Surabaya pasti memiliki pertanyaan utama berikut :  
Angkutan umum apakah yang harus digunakan?

Pertanyaan ini juga yang ada di kepala Engi saat pertama kali ingin menuju RSGM UNAIR. Surabaya memiliki jalur angkot yang banyak dan cukup ruwet bagi pengunjung dari luar kota. Kadang-kadang teman yang Surabaya aja suka bingung kalo ditanyain jalur angkot, hahaha.. Setelah bertanya kesana kemari >> teman, petugas di terminal, dan pedagang asongan di terminal :p << dapat disimpulkan sebagai berikut :

Option 1 : Naik Taxi
Bagi yang malas ribet dan punya budget lebih mending naik taxi aja, tinggal bilang ke sopirnya "RSGM UNAIR pak!" pasti tau dah ;) Kalo ingin tau alamat lengkapnya :
Rumah Sakit Gigi dan Mulut (RSGM) Universitas Airlangga Surabaya
JL. Prof Dr Moestopo No.47 Surabaya
Telp : 031-5030255
Recommended taxi : Bluebird - argo lebih murah n cepat, begitu nasehat temen yang asli orang Surabaya :D

Option 2 : Naik bus dan mikrolet*
*Mikrolet ~ sebagian orang Surabaya sebutnya bemo -- somehow jadi inget pelawak alm. Dono, pan mukanya rada bemo2 gimana gitu.. hahaha.. sorry jadi OOT

>> Dari Bungurasih / Purabaya naek bus kota Jurusan Joyoboyo. Inget yah baca di busnya, harus ada tulisan Joyoboyo. Kalo bingung mending nanya ke petugas dephub jangan sama calo ;) Ada 2 option bus:
# Damri AC (lupa kodenya berapa, pokoknya ada tulisan Joyoboyo gitu. Bisnya bagus, warna biru, ada tulisan DAMRI and mangkal di jalur paling kiri) - ongkos  4,000
# Bus kota biasa (kalo gak salah P6, jangan lupa cek ada tulisan Joyoboyo nya pa kagak ;)) - ongkos 5,000
 jangan tanya kenapa bus kota yang gak ada ACnya malah musti bayar 5,000 yah? Saya juga kgak ngerti alasan pastinya. Mungkin karena armada DAMRI milik pemerintah, makanya dapat subsidi :D
!!! Jangan lupa turunnya di Joyoboyo, dengerin baik2 tuh pak keneknya kalo lagi nyebutin pemberhentian selanjutnya. Pokoknya kalo setelah RSAL / RSI udah siapin deh tuh telinga. Biasanya pak kenek bakal bilang : Wonokromo, Joyoboyo, Kebun Binatang

>> Dari Joyoboyo naek mikrolet T2 (warna coklat susu) - ongkos 3,000 turun pas di depan RSGM ato bilang aja ke pak sopirnya turun kedokteran UNAIR (Kampus A)
atau..
>> Dari Joyoboyo bisa juga naek mikrolet P (warna kuning muda) - ongkos 3,000 turun di depan RS Dr. Soetomo. Kamu nyebrang ke depan RS Dr. Soetomo trus jalan ke arah perempatan belok ke kanan (jadi kearah samping Rs. Dr Soetomo). Di depan kamu udah keliatan deh kompleks UNAIR, tinggal nyebrang ke RSGM ;) Penampakan gedungnya bisa diliat gambar di atas yah? ;)

Jika ada pertanyaan silahkan tinggalkan komentar, Engi bakal jawab semampunya ;)

Semoga bermanfaat!

Sunday, March 11, 2012

Tired

Posted by engi at 2:06:00 AM 0 comments Links to this post

Ah.. feel very tired today, not much I could write rite now. Just finished working on some work that I left out this last 2 days. Will start to write again tomorrow I guess, it's Sunday anyway... my happy holiday, ha!

Wednesday, March 7, 2012

Emooooooooo

Posted by engi at 11:45:00 PM 0 comments Links to this post


Argh.. I still feel bad about what happened this last few days.. the delay.. less communication for a while..feel emotional n in blue.. Well it might be just mood swing as part of premenstrual syndrome anyway, lol

I must sleep now, will have a long trip tomorrow.. two cities in a day. Yes, I'm a soldier! Ha!


Bye for now, will share pics from my trip tomorrow soon..
Wish me luck with my love life, they said it should be my year :p
Amien..

Runaway Bride

Posted by engi at 11:25:00 PM 0 comments Links to this post

I'm not talking about movie with this title :p >> Runaway Bride (1999) : Julia Robert, Richard Gere, John Cusack << Tho it has the same content, but I'm talking about my dream last nite, lol. Yeah.. this is not my first time to talking about my dream in my blog. If you don't like it, so just leave this post! Haha

Okay, here's the story. I can't remember what's the beginning of this dream, but what I remember is I suddenly stuck in condition that I must marry my ex bf (yes, the cheater guy!) that day at 9am. OMG?! Even in my dream I don't want to marry him! It was 7am (my dream time:D) and I just suddenly runaway from that place and went to a family's flat that I believe will safe me. It was a kind family, I dunno who are they (weird dream again, lol). In my dream I told to my self that "I like someone now and I don't want to marry that cheater!" lol.. even in my dream his title was a cheater :p

I think this weird dream affected by what happened in my real life the day before...
* The cheater guy - contacted me for several times last week, and talking about nonsense. He will be marry this year and still contacted me talking about crap thing. Hello.. we're done! A friend told me that he's actually tried to cheat with me, checking whether I still interested to him. Well.. NOT ANYMORE man! Yesterday he text me said : it's raining in your city >> another crap! Don't u ever think that I will reply it, haha.. I was so annoyed with his text maybe that's why I dreamed about him, a nightmare for me.. lol
* Yesterday I feel sad. A special plan at the end of this month must be delayed until summer. Yeah.. feel upset.. disappointed.. yes, I cried yesterday :D >> sad feeling sometimes give us nightmare! T_T

It was a nightmare, at least I made it runaway from that stupid marriage in my dream, ha!

Brida - Love and Courage

Posted by engi at 1:02:00 AM 0 comments Links to this post

Ever since time began, people have recognized their true Love by the light in their eyes.

“When you find your path, you must not be afraid. You need to have sufficient courage to make mistakes. Disappointment, defeat, and despair are the tools God uses to show us the way.” 

“But how will I know who my Soulmate is?” Brida felt that this was one of the most important questions she had ever asked in her life.
“By taking risks” she said to Brida. ‘ By risking failure, disappointment, disillusion, but never ceasing in your search for Love. As long as you keep looking, you will triumph in the end.” 

Quotes from Brida by Paulo Coelho
**Perfect fit for what I feel tonight... I decide to choose a path and taking the risks ;)

Tuesday, March 6, 2012

Where are u Hidung?

Posted by engi at 3:35:00 PM 0 comments Links to this post

This is the second day my cat is missing. We already looking for him yesterday, but cannot find him. Our neighbors also did not see him all day. It's so weird, he just suddenly vanished. I feel so sad T_T
I hope he's okay, maybe found a cute kitty and feel interested to her and chasing her for few days like other cats when they are going to have sex. But after that come back home again. hopefully that's what happened :)
We will looking for him again this afternoon. Hope will find him ^_^ Amien...

------------------------------------------------------------------------------

3PM - He's back with skinny tummie, lol
Sooooo happy! Thanks God!

Monday, March 5, 2012

Wishes of the day

Posted by engi at 2:44:00 PM 0 comments Links to this post

My wishes of the day: 
* Wish my mom get well from her cold soon
* Wish him get well from his cold soon
* Wish me get well from this headache soon
* Wish my cat will come back soon, he didn't come home since this morning T_T
Amien!

Sunday, March 4, 2012

HA!

Posted by engi at 9:05:00 PM 0 comments Links to this post

A year of freedom and happiness. The greatest decision I ever made! HA!
God love me so much.. Thank you! ^_^

Friday, March 2, 2012

Nervous

Posted by engi at 3:55:00 PM 0 comments Links to this post

Suddenly feel nervous nervous nervous nervous nervous nervous nervous nervous
whuaaa.. uncontrollable! T_T

Thursday, March 1, 2012

Liverpool FC Carling Cup Glory 2012 - Pics from dressing room

Posted by engi at 10:46:00 PM 2 comments Links to this post
You'll never walk alone.
Shirtless Lads.. wow.. wow.. wow.. lol
Enjoy!

Dirk - Pepe - Maxi - Andy have fun! Btw Maxi looks like hobbit compares to Andy, lol

My fave player other than Stevie G and Dagger, yes... The Dutchman <3

Dirk - Pepe - Maxi

Luis - Andy
Somehow this pic is just too sweet for me, just like a newly wed. And Luis is the lucky bride! lol

Crazy Pepe!!!

Maxi - Skrtel - Luis

Goalies

Our King Kenny! <3

Pepe - Andy

Dirk - Luis - Stevie
Our heroes!!

Bellers ^_^

Lucas

Jay

Reds family

Guys! :p

Luis - Stevie

Pepe - Luis

Dagger - Luis

 Johnsson - Skrtel - Dagger
Party time!

Reds Family



Only in Indonesia : Errr... Rice Huller Vehicle?

Posted by engi at 9:58:00 PM 0 comments Links to this post
 Took this picture 2 days ago. I must follow this vehicle just to take the back part of it and also prelude it to take the front part. And my silly cellphone seem didn't like to take picture of it, and keep gave me warning "try again" every time I tried to take this vehicle picture.. really annoyed T_T

I'm not sure if there is this kind of vehicle in others country :D
This is actually normal Rice Huller that usually use by rice farmer. But somehow, the farmer modified it to a vehicle by give put the rice huller to metal foundation that already given wheels. And with mechanism that used in bicycle the farmer joint the wheels' liver with the rotary part of the huller by using kind of rubber belt. Does my explanation complicated? lol

Okay, below is the scheme of general rice huller :


And the rice huller vehicle picture is bellow, I hope you got the point -__-" I can't describe it well :p



-------------------------------------------------------------------

Oh2.. I forgot something, I had similar rice huller vehicle that I took last year. You could see it clearer in pics below ;)



Funny and creative at the same time rite?
Well you could find it only in Indonesia! ^_^
 

I Like It!!! Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review